noodkreet van de dierenarts - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van anita willemse - WaarBenJij.nu noodkreet van de dierenarts - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van anita willemse - WaarBenJij.nu

noodkreet van de dierenarts

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg anita

13 Oktober 2012 | Nederland, Vlaardingen

vandaag kreeg ik antwoord op mijn mail aan de dierenarts Feli een aardige jonge vrouw die ik van de zomer al had ontmoet op de dag dat zij ging solliciteren als dierenarts in Cuenca.

Ik vroeg haar waar zij het meest om zat te springen en wat nodig is in de winter voor de dieren.

Hieronder volgt de mail die zij mij terugstuurde. Je kunt het wel een noodkreet noemen want er is nog altijd niet voldoende om de basis geneeskunde te kunnen verlenen aan de dieren........

We need a lot of medecines for internal parasite, like drontal, zipyran, panacur, milbemax, program...this is very important because we will have almost 250-280 animals and they need be dewormed frecuently, and you anita, and yours friends can help us.

We need too, pippetes for external parasites, if possible? stronghold (selamectina), advocate (imidacloprid+mxidectina), frontline (fipronil), preventic (amitraz), permetrinas..medecines usefull for cheyletiella, scabies, demodex..
Bactroban(mupirocina),panolog, aluspray for external wounds.

we always need antibibiotics and very important,antiinflammatoris analgesics drugs, like rimadyl (caprofeno),previcox(firocoxib),metacam(meloxicam) buprex..caliercortin...prednisona,metilprednisolona (urbason)...

In few days will be winter, i think that there is some heating..but, i dont know if it working enough, when is rainning, we dont have nothing to cover the root of the courtyards, large tarpaulins will be good for rain and wind, THIS is important, because another day come Inspection, and they looked this..and the dogs need somethig more for the cold.

This things are very very useful, but if you found another i thanks you for all.
See you soon,
regards, feli
(sorry for my written english)

Sylvia neemt het een en ander mee maar het is in dit asiel een druppel op een gloeiende plaat gezien het feit dat het niet om eenmalige toedieningen gaat maar het repeterende behandelingen betreft. Na onze komst wordt het pas echt winter met sneeuw en ijzige koude dus er zullen veel dieren ziek worden en behandeld moeten worden zo goed en zo kwaad als het kan.
Wie helpt ons aan een wat ruimer budget ( we hebben maar een kleine beurs allemaal ) om ter plekke nog van alles aan te schaffen bv die afdekzeilen waar zij het over heeft of het repareren van de verwarming waarvan de arts dus vermoedt dat die het niet meer doet of verder achterstallig onderhoud zoals gaten in de hekken waardoor de honden hun nek steken en er steeds achter blijven steken enz enz.

Het laatste nieuws verder is dat een collega van mij meegaat die vloeiend Spaans spreekt wat natuurlijk een heerlijk iets is ; wie had vermoed dat we de hulp zouden krijgen van een echte tolk!!! dat maakt het ook gemakkelijker om hopelijk een klusjesman te vinden die het moeilijke werk zou kunnen verrichten. Waar natuurlijk ook weer een prijskaartje aan hangt.......
De totale delegatie bestaat nu uit 3 Belgische dames en 3 Hollandse dus dat is een eerlijke verdeling ook ivm de moppen die over en weer zullen worden gedebiteerd. Ik heb geen moppentrommel maar ga ze stiekum googlen als ze het niet door hebben ....;-)
Mochten jullie willen doneren via een stichting dan kan dat ook . Ik sta in nauw contact met Hanno Berger van de stichting dierennood. Het is dan aftrekbaar en Hanno zorgt dat het goed wordt besteed door ons in Cuenca.
Dit is allemaal nog in Nederland geschreven, jullie zullen straks als we er zijn iedere of bijna iedere dag een update krijgen vanuit de hel van Cuenca.

• 14 Oktober 2012 - 15:05

Elske:

kan spijtig genoeg niet helpen,,maar succes

Tags: cuenca