moet inslapen als je het mij vraagt - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu moet inslapen als je het mij vraagt - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu

moet inslapen als je het mij vraagt

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg anita

13 Juli 2012 | Spanje, Arcas

na het ophalen van kiara die in asiel aanviel op lekkere vleesbrokjes gebeurde er weer iets vreselijks. Carla dit is de jonge pitbull van de foto liep zowaar tussen de andere honden en dat leek goed te gaan. maar schijn bedriegt want toen hij zag dat ik aandacht besteedde aan Jerman ( german spreekuit) de eerste shock patient met het ridgebekje die het overigens beduidend beter maakt veranderde hij weer in een monster en greep toen we jerman net uit zijn bek konden redden een heel klein zwanger teefje. Het arme dier hing aan de randen van carla de pitbull en hoe we ook tegen zijn kop schopten los late is er niet bij bij een pitbull. het zijn echt vreselijk gevaarlijke dieren althans deze en toen ik zag dat pilar helemmal tripte en huilde bij het vreselijke tafereel dacht ik ook hoewel niemand het wil omdat zij (?) naar mensen toe nog altijd ongevaarlijk is. maar hoe lang nog? zij moet of naar ceasar milan of inslapen dit kan zo niet langer. in twee weken hebben we hasr zien veranderen van een schoothondje tot een killing machine.
ik heb nog net in de wond van het kleine teefje een liter betadine kunnen gieten daarna zagen we haar niet meer was helemaal van de kaart. geen wonder als je een halve minuut aan de kaken van een monster hangt natuurlijk . wat een rotgezicht en dan die onmacht dat zelfs schoppen tegen de kop niet helpt. horrible en de wonden zaten weer in de hals het is een wonder dat ik nog geen halsslagaders heb zien raken want dan is de hond verloren.

  • 13 Juli 2012 - 20:38

    .christine Pieters:

    af en toe moet er eentje van tussen die te gevaarlijk wordt volgens mij,denk ik zo zeker als er zo veel zijn,het is altijd moeilijk te kiezen m

  • 13 Juli 2012 - 20:55

    Petra B:

    vreselijk verhaal, wat moet het erg zijn om zoiets te zien gebeuren. Bij ons in het asiel zitten ook veel Pittbulls en Staffords en die zitten allemaal alleen om problemen te voorkomen. Helaas is daar bij julie dus geen plek voor en dan zijn dit soort gebeurtenissen niet te voorkomen. :-(

  • 13 Juli 2012 - 21:18

    Marian De Waard:

    he verdorie en dat allemaal op je laatste uren dat je daar bent. Dan hoop je toch andere herinneringen mee te kunnen nemen. IK weet dat je er niet bent om honden in te laten slapen en iedere hond een kans verdient maar soms kun je alleen maar in het algemaan belang denken en is euthanasie het meest diervriendelijke...ik hoop dat iemand de moed vindt dit ook heel snel te laten doen zodat er niet meer honden het slachtoffer worden en ook Carla is slachtoffer want ze volgt haar instinct en wordt dan getrapt (logisch van jullie) maar wat moet je er als pitt mee? Dit gedrag van haar zal niet ten goede keren in de situatie waarin ze nu zit en een adoptie kan ze ook vergeten dus wat dan???? levenslange eenzame opsluiting???? Ook niet diervriendelijk...
    Ik wens iedereen daar veel wijsheid toe en veel sterkte voor jullie en de gewonde dieren...

  • 13 Juli 2012 - 21:39

    Claire Postma:

    Wat een toestanden allemaal Anita, ik geloof dat je zo'n hond beter kunt laten inslapen voordat ze nog meer schade aanricht. Ze kan er misschien niks aan doen, maar wie kan zo'n hond nu hebben en het lijkt van kwaad tot erger te worden... Moeilijk hoor, je wilt ze natuurlijk allemaal helpen! Ik wens je veel sterkte en ik geloof dat je bijna naar huis komt. Ik heb niet zoveel gereageerd omdat ikzelf weg was en daarna veel te doen had. Maar ik heb al je verhalen gelezen en ik vind je en kanjer!!!
    groetjes
    Claire

  • 14 Juli 2012 - 07:43

    Claudia:

    Vreselijk... En idd deze hond kan beter een spuitje krijgen! Heeft het zwangere teefje ook een naam? Pfff

  • 14 Juli 2012 - 08:32

    Elske Van Loock:

    verdorie meid ,,, die hond is een gevaar e is beter hem te laten inslapen ,,sterkte meid ,,,doeiiiiiiiii

  • 14 Juli 2012 - 17:23

    Ariadne:

    Wat een verhaal Annita, ik denk dat wij hier allemaal dierenliefhebbers zijn. Maar om toch meer leed onder de overige honden te voorkomen, zal er beslissing moeten worden genomen. Dit is niet te doen. Voor mens en hond!! En idd zoals gezegd is, wat voor een waardig leven heeft Carla als ze de rest van haar leven opgesloten zit. Hoe is met zwangere teefje afgelopen? Leuk afscheidskado!! Bedanktvoor al je verhalen en je enorme betrokkenheid!! Goede reis!

  • 14 Juli 2012 - 17:25

    Ariadne:

    Sorry, moet Anita zijn :-)

  • 14 Juli 2012 - 19:55

    Tim S:

    Klinkt als gevaarlijk werk daar, gelukkig dat hij niet een van jullie heeft gebeten!

  • 15 Juli 2012 - 07:31

    Anita Willemse:

    Hoi allemaal
    Het is nog niet helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren, heel misschien gaat die naat Madrid naar een of andere potbull kenner en liefhebber, anders wordt zij dinsdag ingeslapen. Ik stelde nog voor om al zijn gevaarlijke tanden te trekken, misschien idioot idee maar dan zal je bij een aanval hoogstens wat blauwe plekken hebben maar heb geen idee of dat een optie is dat zouden ze aan silvia de dierenarts kunnen vragen. En hapklare brokken zou zij dan kunnen eten. Ja je verzint maar wat om een leven te sparen....

  • 15 Juli 2012 - 07:32

    Anita Willemse:

    Pffffff potbull wat schrijf ik nu toch weer .............

  • 01 September 2012 - 17:05

    Margriet:

    Muilkorf is toch ook een optie ???? of ???
    maar ik heb het ook een keer gezien vreselijk , mijn hart stond bijna stil,, eigenlijk verplicht bij dit soort honden ,
    blijft moeilijk !!!!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anita

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 42442

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 14 Juli 2012

volunteering bij" los perros" in cuenca

Landen bezocht: