weer thuis - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van anita willemse - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van anita willemse - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg anita

15 Juli 2012 | Nederland, Vlaardingen

Brrrrrr weer terug in het rijke noorden, rijk aan regen, kou maar ook rijk aan mensen die niet zomaar omdat hun hond de bank vies maakt of een marshmallow steelt hun huisdier over de hekken van een asiel dumpt.
Het is goed weer thuis te zijn maar jammer dat ik niet meer dieren kan redden. Een goed gevoel over german de hond met het ridgeback ruggetje dat we op tijd al stervende vonden en na consult met de dierenarts antibiotica konden injecteren en alsmaar vocht konden geven via een klein spuitje.
Een goed gevoel als ik denk aan Pincho die ik graag hier in nederland zou willen hebben maar na rijp beraad heb besloten dat ik op dit moment nog geen hond kan hebben met mijn baan en een poes die panisch werd alleen al bij het ruiken van mijn bagage. Een hond ook die beslist verlatingsangst zal hebben de eerste tijd en ik hem geen optimale zorg kan bieden zeker niet als ik
Moet werken en hij hier alleen zou moeten zitten. Een goed gevoel dat miranda voor hem een betere
plek gaat regelen elders in spanje in een pension waar hij wel buiten kan wandelen en hopelijk niet door pitbulls wordt bedreigd. Ik ga hem sponseren voorlopig en wie weet meldt zich wel iemand die hem wel kan adopteren , miranda doe je best ook in duitsland!
Een goed gevoel over al die honden met wonden die ik met betadine heb besprenkeld en een goed gevoel over de drie poesjes die mee zijn naar Holland en de tweeling poezen die door interventie van Miranda ook een veel beter leven krijgen.
Een goed gevoel over al de lieve mensen die ik heb leren kennen in Spanje want zoals ik schreef ze zijn niet allemaal wreed en gevoelloos. De fantastische dierenarts Silvia die haar hele leven geeft aan het welzijn van dieren niet alleen in haar praktijk waar ik haar met alle liefde dieren heb zien behandelen maar vooral ook haar inzet voor de dieren in het asiel ook al is daar veel te veel werk voor 1 dierenarts. Hopelijk komt er snel een bij want silvia woont 70 km verder in Motilla.
Victor die zo gastvrij is en cruz die zo heerlijk had gekookt en het eten had meegenomen de dag dat we naar de rivier gingen.
Het was een enorme ervaring met soms een zwart rouwrandje zeker de eerste
dag toen er zomaar een dier stierf door onbekende oorzaak maar ik denk stiekum aan enorme stress in combinatie slechte verzorging ook qua water want hoe vaak zag je niet dat
de waterbakken vol algen zit en dat schijnt ook funest te zijn voor de gezondheid van de dieren.

Een slecht gevoel over de Spaanse mentaliteit voor zover je kunt generaliseren. In ieder geval een heel groot deel van de bevolking ontbreekt iedere vorm van empathie ten aanzien van dieren. De mañana mentaliteit houdt ook nog altijd huis. Tijdens de siesta lijkt de bevolking en masse in coma en laat zich door niets of niemand deze slaaptijd afnemen. Zo komt Spanje nooit uit de puree. Bovendien zei een van de spanjaarden die engels sprak met een vorm berusting tegen mij: Spain has nothing, nothing but
Sun.
Nou ja dan weet je het wel Spanje alleen zal nooit zichzelf kunnen bedruipen en wij uit het noorden zullen ze altijd moeten blijven spekken. Slecht gevoel over alle projecten die ik zag die niet zijn voltooid kilometers splinternieuwe weg die dood loopt vlak voor asiel. Net geen geld meer voor 20 meter aansluiting op bestaande weg. Alles erop en eraan . Dode stoplichten ,lantaarns die nog nooit hebben gebrand en zelfs zebra's waar nog nooit iemand over heeft gelopen.
In het land staan hijskranen bij bouwprojecten waar niemand meer aan werkt.
Ik kan nog uren doorgaan zo.
In het deel waar ik was wonen 200.000 mensen op een gebied ter grootte van driekwart nederland. Ik moet zeggen dat was wel een heerlijke ervaring 2 maal vlaardingen in 7 provincies, wegen van 60 km lang zonder enige afslag naar dorp of stad en een uitzicht in de natuur op een berg tot ver voorbij de horizon met alleen bossen en steppen.
En nu ga ik echt stoppen

Salud

  • 15 Juli 2012 - 22:08

    Marian De Waard:

    welkom thuis. Gemengde gevoelens...dat kan ik me voorstellen...je kunt misschien niets of weinig veranderen denk je maar je hebt wel het leven van een groot aantal dieren veranderd, je gaf ze hoop, vertrouwen en liefde. Voor hun bijna onbekende dingen tot jij en marieke er kwamen. Het avontuur is voorbij, de strijd gaat verder. Nogmaals welkom thuis.

  • 16 Juli 2012 - 07:07

    Sonja Van Rescani:

    Ah Anita te horen dat Miranda een ander asiel voor Pincho gaat regelen en dat zij daarna gaat zorgen dat hij in Duitsland gaat geadopteerd worden. Dan hoef ik dus niet te zorgen dat hij op pension gaat in Valencia. Dan kan er samen met de gewonde German en Berta die er dank zij ons (Rescani) naar toe gaan nog een klein oud teeftje met een gezwel (Tudi) mee

  • 16 Juli 2012 - 07:29

    Anita Willemse:

    ha sonja

    voor alle zekerheid heb ik ter bevestiging miranda nog een keer gevraagd van pincho. 
    ik vind het geweldig wat je allemaal organiseert hoe kan je dat allemaal!? supergoed. wat ben ik blij dat de destijds zo enthousiaste german weg kan pffff ik denk dat hij dan over 3-5 maanden daar weer zal dollen! 
    en dat kleine zwangere teefje wat een klein drama het verbaast me dat ze door de beet niet vroeger is gaan bevallen. ze is zo rond als een oliebol dus lang zal het vast niet meer duren.
    wacht nog heel even op bevestiging van miranda met pincho aub dus

    ik weet nog niet hoe alles precies zit met wie is wie en hoe de contacten verlopen.
    ik schreef miranda of we hier in nederland geen echte onderafdeling zouden moeten hebben iets van rescani- nederland of www. spaansehond. nogwat.

     kijk jij ook eens op de site www.mirtos.nu
    voor hun vervoer ik wel eens een klein dier meestal kat of kleine hond . ik weet wel dat sandra het al doet via facebook maar zou je met een gewone site niet meer mensen kunnen bereiken doordat google met zoektermen werkt

    hoe denk jij daarover

  • 16 Juli 2012 - 11:33

    Hanno Berger:

    Werkelijk zeer geweldig wat jullie daar hebben gedaan!

    Complimenten en heel veel dank namens alle dieren die jullie hebben kunnen helpen!

    Hanno

    www.dierennood.nl

  • 16 Juli 2012 - 14:35

    Sonja Van Rescani:

    Anita we hebben al lang een eigen site en plaatsen momenteel evenveel honden in Nederland als in België
    www.rescani.be
    Sandra en ik hebben geregeld dat Pincho morgen samen met nog 5 andere honden opgehaald word in Cuenca en naar Valencia gaat op pension.
    Wij zoeken wel nog mensen die hier voor een donatie zouden willen doen of een hond op afstand willen adopteren

  • 18 Juli 2012 - 19:20

    Petra B.:

    Met bewondering (en ook verdriet) heb ik je verslagen gelezen. Het is triest dat de (meeste) Spanjaarden zo met dieren omgaan. Hier in Nl. lijkt het veel beter, maar als je "ons" asiel ziet dan zakt de moed je ook vaak in de schoenen, zoveel honden die gewoon aan hun lot worden overgelaten en vervolgens heel lang in het asiel moeten blijven. Maar gelukkig zijn de omstandigheden hier een stuk beter. Nogmaals respect voor wat jullie gedaan hebben!!!

  • 27 Februari 2015 - 11:23

    A.P.Boom:

    Kan iemand mij helpen aan het juiste en volledige adres van het hondenasiel in Cuenca? Bij voorbaat hartelijk dank!

  • 27 Februari 2015 - 11:40

    A.p.Boom:

    Ik bedoel Cuenca in Spanje, ter verduidelijking.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anita

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 42448

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 14 Juli 2012

volunteering bij" los perros" in cuenca

Landen bezocht: