afscheid en poesje ellende - Reisverslag uit Madrid, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu afscheid en poesje ellende - Reisverslag uit Madrid, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu

afscheid en poesje ellende

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg anita

13 Juli 2012 | Spanje, Madrid

het is vandaag de laatste hele dag hier. alles verloopt weer anders dan gepland maar eerst iets over gisteren. gisteren hebben marieke en ik het opruimen van de container voltooid. al met al was dat de grootste klus van de tijd die ik hier doorbracht. het is evhter hopelijk de moeite waard geweest en nu maar afwachten of pilar en de mannen hem zo schoon en opgeruimd houden......
de bijna dood hond herkende ik gisteren ineens het was het halve ridgebekje dar de eerste dagen zo vol enthousiasme met ons wllde spelen en zo vol energie zat. ik kreeg een brok in mijn keel bij die herkenning en was ook weer blij dat hij aan de betere hand is maar de oude zal hij voorlopig niet meer worden alleen al niet door de geestelijke schade.
ik belde silvia nog of er nog iets moest met jerman want dat is zijn naam . vaak is er niemand van de leiding en dan moet je zelf initiatief nemen. van silvia moest hij weer amoxycilline en een pijnstiller. omdat marieke heel leergierig is vroeg ik gaar of zij de injectie wilde geven iets wat ze na enige uitleg over wat subcutaan is perfect uitvoerde.
hierna de pijnstillende pil per os gegeven en verder is het bidden en afwachten hoe het genezingsproces zich verder ontwikkelt. Marieke wilde nog wat dingen doen en ging ca vier uur naar huis. ik bleef nog wat eine klusjes doen maar op een bepaald mo
ent hoorde ik verschrikkelijke geluiden uid de achterboxen komen. er speelde zich een verschrikkelijk tafereel af. een megagrote hond waar een kleinere reu op wilde besloot deze dood te bijten. Ik zag dat pas nadat ik vergeefs had geprobeerd de voor waterslang naar achteren te trekken. Ik liet hem los en rende naar achteren waar piedro inmiddels de achterwaterslang pp de dieren had gezet. je bent altijd te laat mey dat water want behalve de slang pakken moet je ook nog naar een plek verderop waar de aan en uit handle zit. zo verlies je altijd veel tijd bij vechtende honden en zijn de meest verschrikkelijke beten al uitgedeeld. het asiel zou heel erg gebaat zijn met brandweerslangen waar de kraan voorop de slang zit en razendsnel kan worden aan en uitgezet. wie heeft connecties bij de brandweer of weet iets anders om de slang aan de voorkant af te sluiten ipv steeds helemaal naar de kranen ergens verderop te rennen in dit soort gevallen
ook in het gewone gebruik zou het veel beter zijn: als je nu wat water bv in een emmer wilt doen moet je steeds terug naar die muurkraan en kan je niet de slang bij je houden en bedienen. hij blijft dan spuiten en zo zijn de waterkosten natuurlijk ook hoger.

maar om een lang verhaal kort te maken; het slachtoffer hebben we helemaal onder het bloed en met gaten in de hals weg kunnen halen na de guillotine te hebben laten zakken toen hij er alleen achter zat
nogmaals je kan je ogen niet geloven en wat je ziet is volledig ondenkbaar in nederland. pilar dreigt ook overspannen te raken momenteel want de indpectie zit haar ook zo op de hielenen iedere dag komen er ca 5 honden bij. zij lijkt mij ten einde raad eerlijk gezegd. ze haat intussen de spanjaarden ook en kan zich niet voorstellen dat je een heel lief blind oud diertje over het hek gooit omdat die blind en oud is alleen.
een andere doodgoeie duitse herder werd ingeleverd omdat hoj marshmellows uit een zak had gepikt en een derde maakte de stoelen toch viezer dan ze had gedacht. de doorsnee spanjaard heeft geen hart die conclusie kan ik nu met zekerheid stellen. toch is er ook een deel wat wel van dier houdt want vandaag was ik met 2 andere poesjes minipoesje nu simbaatje genaamd en kiara het schildpadjespoesje bij silvia de dierenarts en er kwamen toch mensen met hun hond. er liep een hond in de wachtruimte geschakeld aan de praktijk die volop bloed poepte. hoj was opk vreslijk mager ik weet niet hoe hij er kwam maar silvia onderzocht het bloed op de grond en viste er een forse worm uit. silvia is een fantastische dokter een echte no no sense vrouw. werkt snel serieus en efficient. daar zou de gemiddelde spanjaard nog eens een voorbeeld aan moeten nemen. ik ben blij dat ik deze weken alleen heel goede spanjaarden ben tegengekomen want nogmaals ze ZIJN er wel maar je moet ze in de goede hoek zoeken en dat is bij de dierenbeschermers.
die hebben nog een corazon die er bij de overige spanjaarden is uitgebrand door de zon misschien.
Afijn bij silvia heb ik dus simba en kiara laten chippen. simba is nog tw jong voor vaccinatie dus dat moet later in belgie maar kiara kreeg wel de vaccinatie wasr ze helemaal verkeerd op reageerde en ging shaken en epileptische insulten kreeg . ik schrijf dit met de zenuwen in mijn lijf want het poesje moest ter observatie en na valium im. ter observatie bij silvia blijven. ik ben nu in een ander middeleeuws dorpje de tijd aan het doden en ben eenssl gaan eten alhier maar weet nog niet of kiara het wel haalt en zal leven.....
de foto van de hond die zo gebeten was gisteren zet ik er later bij als ik weer op wifi zit. is schokkend. deze hond was na de doodsnood tijdend het gebeten of bij a verscheurd worden ook in geestelijke shock. ze zijn dan apatisch kijken zonder te zien en bijna verstijfd.
nu ga ik afrekenen en terug naar silvia . cross your fingers please!!
hasta luega!

  • 13 Juli 2012 - 13:50

    Elske Van Loock:

    spijtig dat je er niu weggaat anita er was nog wel heel veel werk te doen ,,maar bedankt om te mogen genieten van uw verslag

  • 13 Juli 2012 - 14:03

    Christine Pieters:

    k hoop dat het goed komt met kiara,ik duim er voor en brandt een kaarsje!!

  • 13 Juli 2012 - 14:20

    Ariadne:

    Mijn hemel, wat hebben jullie veel ellende gezien daar. Hoop dat je het een beetje kwijt kan raken!! Daar moet toch i derdaad andere op,ossi g voor komen met dat water. Is onhoudbare situatie zo. Lees net dat Klara okè is. Pff, gelukkig, goed nieuws!!! De laatste loodjes en dan weer terug naar huis. Waar jullie behoorlijk trots op jezelf mogen zijn. Hoop dat er hulp komt voor Pilar, want zo te horen trekt ze het niet veel langer!!

  • 13 Juli 2012 - 14:57

    Mary-Ann:

    Is het geen oplossing voor zo'n tuinslang om er zo'n oranje sproeikoop op te zetten (gardena), dan kan je de hele tijd de kraan open laten staan en dan draai je aan die kop en dan pas komt het water eruit?
    Lijkt me sneller te verkrijgen als een brandweerslang. Of iemand moet er connecties hebben.

    Anita, hou je ons op de hoogte via je blog over de spullen die je allemaal kunt gebruiken voor daar in Spanje en hoe het gaat met het inzamelen ervan?
    Is het misschien te doen om een lijst te maken van personen die al achter e.e.a. aangaan om iets te realiseren van reclame voor jullie, materiaal, enz enz ??

    Ik heb diep respect voor wat je daar allemaal gedaan hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anita

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 42449

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 14 Juli 2012

volunteering bij" los perros" in cuenca

Landen bezocht: