met poesje pippi op stap en een heldhaftige daad - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu met poesje pippi op stap en een heldhaftige daad - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu

met poesje pippi op stap en een heldhaftige daad

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg anita

11 Juli 2012 | Spanje, Arcas

vanavond ondanks het tijdstip moet ik even schrijven want er is veel gebeurd. gisteren was het weer grote visite waarbij een van de doelen weer was fotograferen en halsbanden met penningen omdoen.
een voor een werden de boxen en recinto's afgegaan om zoveel mogelijk honden te penningen om zo te zeggen. Silvia de dierenarts is een vrouw uit duizenden , doortastend en snel beide goede eigenschappen voor een dierenarts.
ze heeft groot organisatorisch talent en is voor dit asiel erg belangrijk.
zo kan er moeilijk ad hoc medische hulp worden gegeven omdat zij in Motilla del Palancar woont en dat is 69 km kaarsrechte weg naar het zuiden. ik heb hem vandaag gereden om silvia te bezoeken met Pippi een van de schattige kittens die er ook zitten. de weg gaat door een natuurgebied megagroot en ontzettend brandgevaarlijk. alles kurkdroog en honderden kilometers bos. Ik ben hoogstens 10 auto's tegengekomen althans die haalden me in omdat zij wilden scheuren en ik niet. Bij Silvia aangekomen kreeg de poes antiworm, een mix injectie tegen katte en niesziekte en een chip. en dat allemaal in een hand vol poes.
op de terugweg was een wat zonderlinge verschijning toen ik als vrouw alleen op een terrasje ging zittenet een enorme vliegbench en een 50 gram aan poes hierin?
samen met de poes, we hebben mijn kaas gedeeld die intussen zo slap als boter was geworden en ik heb pontificaal 3 perziken staan wegwerken. Ze zien daar al nooit een buitenlander en komt er dan een dan is het nog zo'n zonderlinge vrouw ook...
de terugreis ging prima , je hebt mooie uitzichten op glooiende heuvels en op bossen zo groot als oceanen.
terug bij het asiel was marieke alweer aan het uitmesten in de grote container toen ik de hond die gisteren een mentale shock had opgelopen na te zijn aangevallen en gebeten, zag loggen te sterven.
er was niemand vam het asiel en wij zijn bij hem gaan zitten on water met spuitje in zijn bek te spuiten maar dit werd soms al niet meer doorgeslikt dus voorzichtig hiermee gedaan en als hij dan slikte kreeg hij toch nog wat binnen. Ik dacht dit loopt verkeerd af en ben Silvia gaan bellen. Nou antwoord krijgen tijdens de siësta is een groot probleem maar de aanhouder wint en na vijf pogingen nam zij de telefoon aan. ik zei gelijk dat met de kat allesome was want iets met de kat ligt voor haar het meest voor de hand. Dus ik zei; the cat is okay but here lies a dog that is dying. What can I do???? It us the dog that was in shock yesterday!! zij vroeg of ik met hem naar de kliniek kon komen maar ik zei dat haalt hij niet meer. ik herhaalde. ... what can I do want er staan best veel medicijnen. ze zij dat hij 1 cc amoxycycline moest hebben en dat ik het moest injecteren. nu heb ik weliswaar duizenden prikken aan mensen uitgedeeld gedurende mijn loopbaan maar een hond injecteren nee nooit natuurlijk.zoiets kan alleen in het wilde oosten van Spanje. nu heb ik dat vaak dierenartsen zien doen in het nekvel dus ik heb het maar nagedaan. ook moest hij per os een pil denk een pijnstiller -was vreemde naam rimaryl als ik me goed herinner maar die hebben we opgelost en lagzaam met spuitje in de bek gedruppeld. Ik dacht echt dit wordt niks meer dit dier is straks dood maar tegen de tijd dat we weggingen kon hij zijn kopje weer wat optillen en met het bakje wat schuin dronk hij zelf wat water. zo klein die verbetering maar een wonder leek geschied.
toen wij vandaag wegwilden gaan een uurtje na pilar en prdro zagen we ineens de poesjes en de puppies uitbreken.... pffff wat een schrik. het is een vreselijk vooruitzicht die ppesjes worden steeds groter en lastiger binnen te houden en ze worden direct door de rattenjagertjes gepakt dus wie helpt nu nog 4 doddige katjes aan een tehuis? ik heb er dus zelf al een genomen maar de anderen moeten ook snel naar opvang of adoptie. Er is een schildpad katje met sneeuwvlokjes op de neus, er is een zwarte tweeling maar hoeft niet samen en er is er een zo groot als een ratje en allemaal zonder hun moedertje. pippi is mu van mij maar leeft nog een paar daagjes tussen zijn vriendjes of familie en dan krijgt hij zijn vluchtdoop.
Is weer moeilijk die andere 4 achter te laten - je voelt je hier voortdurend een verrader dus doe het voor mij en laat ook snel een katje komen. morgen en overmorgen kan ik nog naar silvia en kan die gezellig mee naar ons polderland
ps heb lijst aangepast met wat dingen

  • 12 Juli 2012 - 05:58

    Christine Pieters:

    anita,het mini poesje is bij ons welkom,hebben er reeds 16 dus er kan er nog eentje bij!!hoe gaat dit practisch verlopen,wij vangen Eli op vanaf 12 augustus dus kan het poesje bij jou tot dan of heb jij iets anders in je hoofd?mijn email christine.pieters@telenet.be

  • 12 Juli 2012 - 06:04

    Mary-Ann:

    Heb je verhaal weer gedeeld op facebook, erbij gezet dat een kitten volgende week al mee kan komen, dus nu hopen dat er iemand reageert.

    Wat fijn dat je iets van de medische zorg kent, zo zie je dat je meer kunt als je denkt: chapeau! Goed gedaan.

  • 12 Juli 2012 - 06:37

    Marian De Waard:

    ach jee, wat een toestand weer, klein frummeltje met grote chip...en die arme hond. Laat je nog even weten of hij/zij het haalt?
    sterkte alvast met het aankomende vertrek en de wetenschap dat je veel goeds gedaan hebt maar dat het nooit genoeg is.

  • 12 Juli 2012 - 11:54

    Ariadne:

    Jeetje, wat een ellende weer. Vreselijk om een beest zo te zien lijden. Gelukkig is hij weer beetje opgeknapt. Is Rimadyl. Vrij goede pijnstiller. Geeg ook ook aan mijn hond voor zijn artrose. Hoop dat de overige katjes ook snel baasje vinden. Heb er zelf al 4 bineen en 6 zwerfkatten buiten, die dus nooit meer weggaan;) krijg ruzie met mijn man als ik nog eentje neem. Sorry!! Zou je graag hebben geholpen. Nogmaals goed werk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anita

Actief sinds 25 Mei 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 42440

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 14 Juli 2012

volunteering bij" los perros" in cuenca

Landen bezocht: