aankomst - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu

aankomst

Blijf op de hoogte en volg anita

28 Oktober 2012 | Spanje, Cuenca

Zo ik zit weer in spanje.
Hier dan de ervaringen van gisteren en
vandaag.
Wij en dan bedoel ik Flory mijn collega en ik hadden op het nippertje ons vliegtuig gehaald want we zaten keurig te wachten bij gate 17 terwijl intussen de gate was veranderd in 13. We hoorden wel iemand omroepen die de naam kraai zei maar Willemse was niet te horen dus reageerden we er niet op.
Toen we wilden boarden zei de dame die daar stond ; ' helaas dit toestel gaat naar Lissabon' wouw dat eas schrikken wat moeten we in Lissabon ?????
U zult naar gate 13 moeten!!!
Zelden heb ik met 10 kg handbagage en een versleten knie zo hard gerend...........
Maar niet vergeefs net voordat onze bagage verwijderd ging worden zag de dame daar ons met hoogrode wangen en min of meer mank ons aan komen rennen . Ze hoefde niks te vragen en belde met het toestel om onze aankomt aan te kondigen.
Pffffffffff goed begin van de week.
Afijn, aangekomen in Spanje een schitterende picassa gehuurd Onder handrem doodeng maar hij gaat af en toe vanzelf erop. Zou nooit een auto willen met zo'n onding.....
Verder een schitterende wagen zwaar als lood en diesel waar je niks van
merkt met optrekken.
Op het vliegveld kennis gemaakt met Claudia en Karin weer haar collega. Heel leuke meiden met het hart op de goede plek!
Het ging prima met 4 vrouw in de auto en ook de bagage kon er prima bij.
Op naar Cuenca ik kende de weg al aardig en het was weer verbijsterend wat een ruimte wat een eindeloze
Vlaktes . Qua natuur wint Spanje in zuid europa werkelijk waar.
Na wat heen en weer getoer in Cuenca zelf de auto geparkeerd in de buurt.
Vervolgens het hotel opgezocht wat bleek idd met de auto onbereikbaar wat we al dachten want de tom tom leidde ons steeds naar een verboden inrit.
Om 2100 uur een heeeel eind omgelopen naar een straatje met eettentjes en daar heerlijk pizza calimares en salade met tonijn gegeten.

Vanochtend na het ontbijt richting asiel
Helaas was de container weer een ter...zooi maar met zoveel mensen ( inmiddels waren Daphne en Dominique 2 hondentrimsters uit België ) gearriveerd was het opruimen in één dag klaar.
Ik herkende nog ettelijke honden maar de dieren waren misschien ook van hok veranderd in de tussentijd.
Het eerste wat we zagen trouwens was een dood poesje helemaal stijf in een bench in de container. Zou zomaar kunnen dat ie door een rat was vermoord in ieder geval was het een naar gezicht het arme jonge dier alleen zonder moeder of broertjes en zusjes overleden in een koude container.
Karin heeft het poesjes hok (waar mijn poesjes in de zomer hun dagen sleten) helemaal uitgemest en zo de puppies die daar nu verblijven een betere omgeving gegeven.
Aan het eind van de dag kwamen Sylvia en Brigitte aan en kregen dezelfde cultuurshock als ik de vorige keer.
Sylvia zag een piepklein hondje in een box die bij mega grote honden zit en onophoudelijk trilde en besloot ter plekke deze straks mee naar huis te nemen.
Alvast het eerste dier gered!!
Hopelijk volgen er snel meer!