opruimen - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu opruimen - Reisverslag uit Arcas, Spanje van anita willemse - WaarBenJij.nu

opruimen

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg anita

09 Juli 2012 | Spanje, Arcas

vandaag een handige winkel ontdekt. een soort winkel van sinkel maar dan de chinese versie. een enorme ruimte met Alles wat niet eetbaar is. ik heb hier weer van alles gekocht zoals nieuwe emmer ducktape verlengsnoer jeetje nog veel meer maar dat zien jullie wel op de foto. Daarna richting asiel. het laatste stuk is onverhard en het is altijd slalom rijden om niet al te veel schade op te lopen aan het trouwe fiatje dat alles wel best vind wat ik met hem doe. just what's in a name? hebbie um???
ik kwam binnen en hoorde Marieke al een gesmoord Hola roepen vanuit de container die in de grote sluisruimte staat. het was gesmoord omdat haar stem werd gedempt door miljoen muizendrolletjes en 4kub stof. Arme marieke was al alleen begonnen om zich te werken door 70 dozen met kussens gordijnen karpetten allen gelardeerd met muizenpis en stront excusé le mot....
wat we gisteren al hadden uitgezocht lag weer in de container zodat we het nogmaals konden uit gaan zoeken omdat iemand had geschreven dat hoewel de inspectie alles weg wil hebben wij toch veel mieten bewaren voor het pension. wat we allemaal tegen kwamen niet te filmen. volledige pyjama's voor honden met 4 pijpen , rode hoerenjasjes met glitters voor hondjes. tientallen gordijnen , mensenbroeken en legerjasje wat moet cuenca hiermee hahaha? het lijkt hier inderdaad soms oorlog maar met een oud legerhemd begin je niks tegen pitbulls en herders die onderling elkaar het liefst opeten. verder gescheurd onherleidbaar textiel en nog eens textiel. We hebben 3 categorieën gecreeerd nl 1 absoluut onbruikbaar 2 voor pension en 3 hier houden voor onderdekens bij transporten.
Marieke binnen en ik pakte buiten aan. samen beoordeelden we de bestemming van de goederen en we waren duidelijk eensgezind.
nadat we 15 kruiwagens vol in de container hadden gekiept zijn we grond en planken gaan soppen. gelukkig had ik een spuitfles allesreiniger en langzaamaan begon ik marieke weer te onderscheiden tussen stof en miljard muizenkeutels.
met veger stuk van de grond geveegd. onder het zwart van de keutels kwam een grijze bodem tevoorschijn. we hebben nig goede spullen op de planken gelegd en zijn nu ongeveer op een kwart van de opruimwerkzaamheden die we morgen vervolgen.
Het arme pupje waarvan ik zeker dacht dat het een geluxeerde heup had bleek een gebroken pootje. Dit pootje moet al een fissuurtje hebben gehad want hoe breek je een pootje als je liefdevol wordt overgepakt?
het dier is bij silvia de dierenarts en ik geb miranda gemaild of zij kan informeren of hij in duitsland kan worden geopereerd.
Voor de kleine jonge pitbull die vrij rondloopt en ons adoreert maar de meeste andere honden wil verscheuren hebben we nu 2 ijzeren benches tegen elkaar aangezet wel zielig het is nu net een circus dier maar ja safety first en pilar zit niet te wachten op nog meer honden met beetwonden. Dus de kleine duvel kan niet veel kanten meer op. ik zal morgen vragen of hij een muilkorf kan krijgen want dan kan hij weer vrij rondlopen. ik zag eens ceasar millan die er dagen over deed om een hond hieraan te wennen maar dat is hier geen optie dus het blijft bench of korf morgen.
verder nog naar de poesjes gekeken. je kan zien dat ze geen poezen gewend zijn er wordt veeeel te veeeel eten gegeven en op een foute manier nl blikvoer en brokjes gemengd en tja als je dan zoveel geeft ligt het na 4 uur te rotten vanwege de warmte. wie kan even in het spaans schrijven dat ze alleen blikvoer moeten als ze veel honger hebben en dan weinig maar dat er de hele dag droge brokjes moeten staan en dat ze dus niet moeten mengen want zo eten de dieren s middags bedorven voer en moeten we veel weggooien. pfffffff zo vanzelfsprekend voor ons maar voor hier kennelijk niet duidelijk. miranda of florie jullie zijn goed in spaans please schrijf even op want daar koop ik geen kattenvoer voor!
Verder geen bijzonderheden alsof bovenstaand nog niet genoeg is?

• 09 Juli 2012 - 21:01

Vivian :

Goed bezig! Maar wat ben je van plan met die grote lepel? Is dat een wapen om de hondjes van je af te slaan ;)

• 09 Juli 2012 - 21:25

Marian De Waard:

zal wel een smerig klusje geweest zijn, textiel met muizenpis en keutels kan nooit lekker zijn......bah. En wat jammer want het is toch ooit met de beste bedoelingen ingezameld door ...? Ik hoop dat het met een volgende inzameling beter afloopt en er eerder naar gekeken wordt want muizen lusten alles en zijn er helaas snel. Arme pup, die poot moet inderdaad al kapot zijn geweest anders kan het niet. Heeft ze nu gips of spalk of gebeurt er niets totdat ze op traansport kan en is tegen die tijd dat pootje dan nog te redden? Wat sneu...
    Die lepel lees ik is om honden af te weren...de duck tape om ze de mond te snoeren ?

• 10 Juli 2012 - 11:56

Els Van Loock:

ER IS EEN SITE OP PC,,,,,VERTALEN ,,,NU ZINNEN VERTALEN ,,IS IN ALLE TALEN ANITA

• 15 Juli 2012 - 00:22

Brigitte:

Anita dit is vertaald naar het spaans ivm de kattenbrokken...

"sólo alimentos enlatados para dar tantos gatos hambrientos. no demasiado, porque si se queda en el calor es malo. Asegúrese de que hay comida para gatos durante todo el día. Trozos no se mezclan con la comida enlatada."

Het zal niet echt perfect zijn maar normaal verstaanbaar. ;o)