hulpgoederen - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van anita willemse - WaarBenJij.nu hulpgoederen - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van anita willemse - WaarBenJij.nu

hulpgoederen

Blijf op de hoogte en volg anita

31 Oktober 2012 | Ecuador, Cuenca

Een apart verslag moet ik maken van de hulpgoederen want die giften zijn zo overweldigend: er waren zoveel mooie spullen meegekomen met transport geweldig! Wat heeft iedereen zijn hart laten spreken! We hebben al een boel gebruikt alleen veel dekentjes handdoeken dekzeil etc zijn gebruikt voor het vervoer van de honden resp naar valencia en Motilla.
In de zomer zag ik geen gebruik gemaakt worden van de dekentjes maar o wat valt de temperatuur en neerslag me tegen in de herfst dus wat zal het nog vreselijk veel kouder worden van de winter. De pups en ook de galgo's hebben veel bescherming nodig dus er kunnen niet genoeg dekentjes worden aangesleept.
Helaas kan hier niks worden gewassen dus alles wat bevuild is moet worden weggegooid . Ook jasjes die geen vocht opnemen zijn heel nodig. Nogmaals wat valt het weer me tegen. In Nederland zie je zo vaak de streek hier onbewolkt via de satelliet maar schijn bedriegt kennelijk. Er is nu van alles genoeg alleen heeft het pension Madrid zonder overleg zelf dingen meegenomen die echt helemaal voor Cuenca waren bedoeld. Dat is erg jammer en hopelijk dat dat volgende keer wordt voorkomen.
Het is natuurlijk ook voor de hondjes maar die hebben het daar al
Zoveel beter dan in dit inferno dat we daar niet echt blij mee waren. Afijn ik kan niet precies aangeven want het waren donaties die via Claudia en Sylvia liepen.
In ieder geval was alles wat Sylvia meebracht ook enorm welkom wat een prachtige hoeveelheid medicijnen en nuttige andere spullen zoals zeilen warme dekens jasjes etc.
Helaas ontbreekt het hier nog altijd aan vrijwilligers ; denken jullie er eens over om in de zomer als het weer heerlijk is en je hier in de schitterende natuur zit maar liever nog in de winter als de dieren het zo koud hebben en soms zelfs doodvriezen een paar dagen te komen helpen om de dieren te helpen.
Rillende puppy's en doorweekte honden die hulpeloos aan het hek staan ...... Wat zouden ze graag wat warmte ontvangen in de vorm van een lief baasje. Het is dan ook voor menig vrijwilliger ondraaglijk .
Lieve Brigitte zag al na vijf minuten na aankomt in een van de boxen tussen gevaarlijk grote boxen een rillend klein dwergpinchertje totaal verloren staan te kleumen.
Zij kon het niet meer aanzien en zei die is van mij en intussen zit het dier Pixel genaamd hier verrukkelijk in de slaapkamer van beide dames. Het is net of sindsdien Brigitte opgewekter is nu ze het kleine ding een toekomst geeft.
Hulpgoederen heen, hondjes mee terug dat is hier de toverzin .....
De foto van de dames bij de container laat zien hoeveel hulpgoederen er netjes in de container moesten worden opgeborgen trouwens .
We zullen zeggen dat ze niet zuinig hoeven te zijn met de spullen want ik ben er van overtuigd dat de gulle gevers bij het volgend transport weer met de hand over het hart willen strijken als het moet.

Een volgende keer